Čo je to PATIENT FRIENDLY?
Vzťah medzi poskytovateľom zdravotnej starostlivosti a pacientom môžme označiť ako spojené nádoby - jeden bez druhého de facto nemôžu „existovať“.
Zdravotníctvo ako systém speje do stavu, kedy si každý z nás bude za zdravotnú starostlivosť priplácať. Tým bude táto služba získavať stále viac „obchodný“ rozmer, čo vyvolá u pacientov aj obchodné správanie. Obchodné správanie sa prejavuje zvažovaním ponuky na základe ceny, ponúkanej kvality a hlavne na základe referencií od iných „spotrebiteľov“ (pacientov). Veľkú úlohu zohráva aj meno a dobrá povesť poskytovateľa. Predpoklady pre migráciu pacientov medzi rôznymi poskytovateľmi máme zákonom zakotvené už dnes. Certifikácia pomáha poskytovateľovi zhodnotiť jeho značku a pacientovi pomáha vybrať si toho najlepšieho poskytovateľa u ktorého má istotu kvality.